Datum objave: 27.12.2016 13:12:00

Bioteka u pokretu (foto: Bioteka)Udruga Bioteka ove godine uveseljava zimske praznike svoj znatiželjnoj osnovnoškolskoj djeci svojim projektom znanstvenih radionica „Bioteka u pokretu! Pročitajte u nastavku kako uključiti svoje osnovnoškolce!

Svoj djeci između 7 i 12 godina omogućili smo bijeg od hladnoće u fantastičan svijet znanosti gdje će svako dijete na nekoliko dana dobiti priliku iskusiti kako je to biti znanstvenik. Male znanstvenike čekaju pokusi u kojima će znanstveno dokazati da su roditelji ipak u pravu, barem kada ih potiču da jedu puno voća i povrća. Koje voće i povrće ima najviše vitamina C saznat ćemo kada zaposlimo ruke s tarionicima, kapalicama, otopinama, a koje grickalice imaju najviše masti otkrit će nam naša sprava koja zna koja je hrana nezdrava. Što će još sve mali znanstvenici imati priliku raditi i kako se prijaviti, pročitajte u nastavku.

TJEDNI PROGRAM ZNANSTVENIH RADIONICA (od 2. siječnja do 5. siječnja 2017.)

PONEDJELJAK 2.1.2017.

Kako gore kalorije?

Koliko masti pojedemo u vrećici čipsa ili pistacija? Je li mast štetna? Kako gore kalorije? Sve to možete vidjeti i saznati na ovoj plamtećoj radionici!Ako želite, donesite sa sobom „pokusni uzorak" - svoje najdraže grickalice!

U potrazi za vitaminskom bombom!

Aaaaaaapcihaaaaaaa! Prehlađen si i dobro bi ti došao vitamin C? Možemo ti pomoći! Saznaj ima li više vitamina C u brokuli ili u limunu, te kako slavni C pomaže.

UTORAK 3.1.2017.

Skrivene boje lišća

Jesu li listovi zaiste te boje koju vidimo? Na ovoj radionici skrivene boje lišća izlaze na vidjelo!

Svemirci mikroskopa

Sve što ne možemo vidjeti golim okom, može nam pokazati mikroskop ako ga lijepo zamolimo! Koje sve čarobne svjetove krije, u ovoj radionici otkrijte!

SRIJEDA 4.1.2017.

Ja, doktor

Saznaj kako je biti doktor na jedan dan! Ispuni našu tjelesnu iskaznicu,  pokusom otkrij koliko su ti velika pluća i izmjeri svoje otkucaje srca stetoskopom koji sam napraviš.

Krvava radionica

Napravi model krvi uz pomoć bombona, a prije toga treba "izgraditi" krvožilni sustav čovjeka. Nije tako teško kao što se čini, vidjet ćeš!

ČETVRTAK 5.1.2017.

A kad si ti nastao?

Nakon ove radionice sigurno ćete znati da dinosauri nisu praživotinje. Kako je nastao živi svijet na našem planetu ispričat će nam evolucija.

Fosilitarij dr. Amonita

Kako izgleda "Fosilitarij dr. Amonita" kod kojeg se kriju fosilni ostaci mnogih neobičnih životinja poput trilobita, amonita, čak i pravih pravcatih dinosaura? Kako izgledaju fosilni ostaci dinosaurovih zuba?I za kraj, napravi sam svoj "fosil"!

PONEDJELJAK 9.1.2017.

Kad kvasci imaju gozbu

Na svakoj zabavi obvezni su baloni, pa tako i kod kvasaca.  Kako kvasci pušu balone i što najviše vole jesti kad imaju zabavu? Saznaj zajedno s nama na radionici!

Probudite svoja osjetila

Bile one smeđe, zelene ili plave, tvoje oči nekad stvarno zakažu, a još imaju i slijepu pjegu. Koliko ti dobro "rade" sluh, njuh i dodir? Kako uz pomoć crnog i bijelog papira vidjeti boje i zašto čokoladu trebaš jesti vrhom jezika saznaj na našoj radionici o osjetilima.

UTORAK 10.1.2017.

Slasna DNA

Želiš li vidjeti kako izgleda tvoja i samo tvoja DNA? Dođi na ovu radionicu, izoliraj vlastitu DNA i saznaj zašto se u nazivu radionice krije riječ „slasna".

Skriveni šećeri

Znanost je super, šećeri su super. Znanstvena radionica o šećerima mora da je super na kvadrat! Od toliko slatkog sigurno će ti poteći sline, a njih ćemo iskoristiti u jednom vrlo slinavom pokusu o kojem ti zasad nećemo ništa otkriti.

SRIJEDA 11.1.2017.

Kokičasti pokusi

Otkrivamo jedan od najvećih misterija:  zašto i kako kokice pucaju? Kako napraviti najbolje kokice i treba li ih čuvati u hladnjaku, zamrzivaču, sobnoj temperaturi, vodi ili nečemu drugome otkrit će ovo pravo znanstveno ispitivanje.

Raketa za pročišćavanje

Izradi „raketu" koja će objasniti otkuda dolazi i kako pitka voda ostaje pitkom. Što sve naš čudesan planet Zemlja može, ali i kako možemo pomoći da je održimo čistom i lijepom saznat ćemo na ovoj radionici.

ČETVRTAK 12.1.2017.

Leti, leti daleko

Izabrati sjemenke različitih vrsta biljaka i pokusom utvrditi načine raspostranjivanja biljaka. Otkivamo zašto su biljke lukave!

Smrdljive bakterije

Znaš kako prepoznati zanimljivi pokus? Lako je - smrdi na kilometar! U ovom slučaju možda čak i više! Želiš znati i isprobati kako se uzgajaju bakterije? Gdje ih ima najviše? Koliko su točni veliki mikroorganizmi? Je li virus manji od praživotinje? Je li veći nego promjer ljudske kose?

PETAK 13.1.2017.

Život šišmiša Zdenka

Kako izgleda jedan dan u životu šišmiša Zdenka? Kada se probudi, što pojede za ručak, s kime se druži, koliko i kako leti? Kroz razne igre zamisli kako je biti šišmiš na jedan dan!

Uhvati me ako možeš

Dugački, kratki, tanki, debeli, ravni, zavinuti - sve su to različiti oblici ptičjih kljunova. Tvoj zadatak je otkriti koji kljun jede koji tip hrane...kako? Dođi i otkrij na ovoj radionici.

Radionice se odvijaju svaki dan od 10h do 12.30!  Osigurana je pauza u kojoj se s djecom igraju timske igre!

Kolika je cijena polaska ovog znanstvenog programa?

Cijena ovih radionica je 400 kn za cijeli tjedni program, no ove godine odobravamo popust i cijena iznosi 250 kn za radionice od ponedjeljka do četvrtka. Popust se odnosi samo na ponudu koja obuhvaća cjelokupan tjedni program, dok se radionice po pojedinom danu naplaćuju 100 kn. Plaćanje je  gotovinom po prvom dolasku u udrugu Bioteka.

Gdje se održavaju radionice?

Adresa: Okićka 7 (Trešnjevka), Zagreb.

Kako se prijaviti?

Prijavite se možete na mail prof. biologije Kristini na kristina.duvnjak@bioteka.hr.

Broj mjesta je ograničen na 12 djece, stoga požurite!

Napomena:

Program „Bioteka u pokretu- ciklus znanstvenih radionica za djecu" posjeduje pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje, tj. Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kao vrijedan izvaninstitucionalni sadržaj. Program je izradila skupina stručnjaka, održava se tijekom školske godine redovito u prostorima udruge od 2013., godišnje obuhvati više od 1000 djece te ga provode stručnjaci s kontuniranim usavršavanjem u području edukacije.

O udruzi bioteka možete više saznati na www.udruga.bioteka.hrwww.biologija.com.hr i www.bioteka.hr