O odgoju i obrazovanju darovite djece

Datum 19.05.2018 13:05:00 | Kategorija: Antropologija

Darovito dijete (foto: Pixabay)U okviru projekta "PANDA 2 - projektna nastava za darovitu djecu", koji udruga Bioteka provodi u tijeku školske godine 2017./18., psihologinja Ksenija Benaković iz partnerske udruge Vjetar u leđa održala je predavanje u udruzi Bioteka za roditelje darovite djece, korisnike projekta PANDA 2. Na predavanju su roditelji mogli saznati koje su karakteristike, potrebe i problemi darovite djece, s kojim emotivnim problemima se djeca susreću te kako zadovoljiti potrebe takve djece, ali i znati postaviti granice.


Roditelji su iznosili brojne primjere iz svakodnevnog života s darovitom djecom i situacije u kojima nisu bili sigurni je li njihov odgovor primjeren problemu i djetetu ili je pak potreban drugačiji pristup koji bi bio učinkovitiji u odnosu roditelj - dijete. Također, zanimalo ih je kako pomoći darovitoj djeci da se lakše nose sa školskim obvezama koje su im, kako navode roditelji, često dosadne i besmislene, te kako im pomoći u socijalnoj interakciji s vršnjacima.

Psihologinja Benaković istaknula je važnost pružanja dodatnog intelektualnog sadržaja u obliku izvanškolske aktivnosti gdje djeca dalje mogu dalje razvijati vlastiti intelekt u području koje ih zanima. Ovo je važno ne samo radi podrške njihovu intelektualnom napredovanju, nego i zbog socijalnih i emotivnih potreba djece koja su tada zadovoljnija jer se nalaze među drugom sličnom djecom koja ih češće razumiju bolje od vršnjaka u školi.

Također, bez obzira što ne vide smisao u obavljanju "dosadnih" svakodnevnih aktivnosti (i u tome znaju biti poprilično uporni), treba ustrajati u tome da sudjeluju u kućanskim obvezama. Darovitoj djeci je potrebno dati malo više slobode u tome kako će i kada će nešto napraviti, ali nakon što se postigne dogovor, roditelji trebaju biti dosljedni u tome da se taj dogovor poštuje.

Roditelji su istaknuli da se sukobljavaju sa svojom djecom jer za određeni zadatak darovita djeca obično smisle neko neuobičajeno rješenje koje je roditeljima neprihvatljivo. Psihologija Benaković je napomenula da u takvim slučajevima roditelji trebaju biti otvoreni prema novim rješenjima koja njihova djeca često smisle te da ih u tome treba podržati, ako poštuju zadane okvire.

Tijekom predavanja i razgovora ustanovljeno je da u današnje vrijeme još uvijek postoje brojne nepoznanice u odgoju darovite djece, kako za roditelje, tako i učitelje u školama. Premda su neke nepoznanice na predavanju riješene te su roditelji dobili korisne naputke, utvrđeno je da postoji potrebna daljnja edukacija svih onih koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju darovite djece. Upravo ovu svrhu nastoji ispuniti i Bioteka svojim dugogodišnjim radom na polju edukacije darovite djece te suradnjom i povezivanjem s njihovim roditeljima i edukatorima u sklopu projekta PANDA.

Sve roditelje, edukatore, učitelje i ostale koji rade s darovitom djecom, a zainteresirani su za daljnje obrazovanje na ovom području pozivamo da se jave na e-mail: kristina.duvnjak@bioteka.hr.


Predavanje je održano u utorak, 20. ožujka 2018. godine od 18 do 21:30 h u udruzi Bioteka. 

Više o projektu "PANDA" možete doznati na stranicama Udruge Bioteka, a više o svim edukativnim programima Udruge pročitajte OVDJE.

 

________________________

 

 

Bioteka - udruga za promicanje biologije i srodnih znanosti korisnica je financijske podrške Nacionalne  zaklade u području  izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2017./2018.

Objavu ovog članka omogućila je financijska podrška Nacionalne zaklade  za razvoj civilnoga društva. Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost  autorice i nužno ne izražava stajalište Nacionalne zaklade.

 

 





Članak je sa stranice Biologija.com.hr
http://biologija.com.hr

URL za ovaj članak je:
http://biologija.com.hr/modules/AMS/article.php?storyid=10220