Igre za lakše učenje znanosti kao sredstvo poučavanja STEM-a

Datum 27.02.2020 12:02:09 | Kategorija: Antropologija

Games for learning science (foto: Melita Povalec)Osnovna škola Frana Galovića iz Zagreba partner je u Erasmus + projektu „Games for learning Science" u trajanju od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza 2020. godine, kojemu je glavni cilj putem igara učenicima približiti znanost i olakšati usvajanje ishoda iz STEM područja. U projektu, sudjeluju i škole iz Španjolske, Grčke, Češke i Latvije.

 


Aktivnosti iz skupine LTTA (Learning, teaching, training activities) održale su se u svakoj partnerskoj zemlji, a prisustvovalo je po dvoje učitelja/ca i četvero učenika/ca u dobi od 12 do 14 godina.

Prvi LTTA održao se u Španjolskoj u gradu Benetusseru u blizini Valencije od 3. do 10. studenog 2018. godine. Učenici su tijekom šest dana upoznali školu domaćina, tradiciju i običaje valencijskog područja koje je jedinstveno i posebno u odnosu na ostale španjolske regije. Učenici su bili glavni akteri svih aktivnosti: predstavljanje škola, ice breaker igre za upoznavanje i povezivanje, predstavljanje i snimanje igre koju su osmislili španjolski učenici, upoznavanje Valencije radnim listićem i kroz igru, te posjet Oceanariju i Muzeju umjetnosti u kojem su učenici imali praktičnu radionicu kemije. Games for learning science (foto: Melita Povalec)Učenici su također svako poslijepodne provodili sa svojom domaćinskom obitelji kako bi što bolje upoznali način života, običaje i osnažili svoje jezične kompetencije. Domaćini su priredili i druženja s učiteljima i roditeljima te iskazali srdačnu dobrodošlicu i veliko veselje što su dobili priliku biti u ulozi domaćina. Isto je istaknula i gradonačelnica koja nas je primila. Svaka škola provela je natječaj za logo koji će predstavljati projekt, a najbolji logo osmislio je španjolski učenik.

Drugi LTTA održan je u Grčkoj u gradu Heraklionu na Kreti od 2. do 9.ožujka 2019. godine. Učenici su tijekom šest dana upoznali školu domaćina i školski sustav koji se razlikuje od našeg, kao i tradiciju i običaje Krete koji su posebni u odnosu na ostatak Grčke. Učenici su za ovaj LTTA morali osmisliti igru koju su predstavili svojim vršnjacima nakon čega je uslijedilo igranje igara i snimanje budući da su svi materijali objavljeni i dostupni širokoj publici. Učitelji i učenici posjetili su Prirodoslovni povijesni muzej, Arheološki muzej i palaču Knossos. Uz to, učenici su interaktivno istraživali o Heraklionu te su se bavili sportskim aktivnostima u školi i stadionu Pankritio u Heraklionu. Polazili su i znanstvene radionice iz polja fizike i robotike. Domaćinske obitelji omogućile su im još detaljnije upoznavanje grada, jezika i običaja. Posjet je omogućio i zajednička druženja s učiteljima i roditeljima te svečano primanje kod dogradonačelnika.

Games for learning science (foto: Melita Povalec)Učitelji koji su sudjelovali također su imali izuzetne dobrobiti: jačanje jezičnih kompetencija, stvaranje mreže partnerstava za buduće projekte, upoznavanje tradicije i običaja, jačanje komunikacijskih i socijalnih vještina. Učitelji su na sastancima evaluirali pojedini LTTA i dogovarali daljnje diseminacijske aktivnosti.

Nakon svakog LTTA susreta provedena je evaluacija među učenicima domaćinima, učenicima putnicima, roditeljima domaćinima i roditeljima učenika putnika.

Učenici u školama koji nisu u Erasmus timu rješavali su test o poznavanju partnerskih zemalja koji će biti ponovljen i na kraju projekta kako bi se pratio napredak u znanju, što je važno budući da učenici Erasmus tima izvještavaju svoje vršnjake nakon što se vrate sa svakog LTTA susreta te izrađuju panoe i plakate.

Kako se dodatno informirati?

Ukoliko želite doznati više, posjetite stranice i društvene mreže projekta putem kojim možete preuzeti i igrati igre za bolje razumijevanje znanosti:

Facebook stranica: https://bit.ly/2TReBlb

Mrežna stranica: https://bit.ly/2Hq0NZ5

Youtube kanal: https://bit.ly/2HpBpCO

Želite li se i sami prijaviti za sudjelovanje u programu Erasmus+, posjetite stranice Agencije za mobilnost i programe EU.

 





Članak je sa stranice Biologija.com.hr
http://biologija.com.hr

URL za ovaj članak je:
http://biologija.com.hr/modules/AMS/article.php?storyid=10242