| Korisne stranice | Donirajte | Kontakt | O nama | Naslovnica
Antropologija Biologija Okoliš Prehrana Zdravlje i medicina Intervjui Akcije

HRVATSKA AKADEMIJA ZNANOSTI I UMJETNOSTI, Znanstveno vijeće za promet organizira u suradnji s Konzorcijem Neretva iz Zagreba, Brodarskim institutom iz Zagreba, Akademijom nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine, Općinama Pojezerje, Kula Norinska i Ljubuški, Lučkom upravom Ploče, Lučkom upravom Vukovar, Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, Fakultetom za saobraćaj i komunikacije Sarajevo, Ekonomskim fakultetom Zagreb, Institutom prometa i veza Zagreb i Udrugom za razvoj prometnih znanosti Zagreb međunarodni znanstveni skup VALORIZACIJA INTERMODALNOGA LOGISTIČKOGA KORIDORA PLOČE-MOSTAR-SARAJEVO-VUKOVAR (SREDNJI JADRAN-PODUNAVLJE) u srijedu, 11. lipnja 2014. od 9.30 do 16.00 sati, u velikoj dvorani palače Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Zagreb, Zrinski trg 11.

Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – Znanstveno vijeće za promet organizira znanstveni skup Valorizacija intermodalnoga logističkoga koridora Ploče – Mostar -Sarajevo - Vukovar (srednji Jadran - Podunavlje).
EU iznimno podržava razvoj multimodalnih prometnih opcija uz prioritetno korištenje prirodnih resursa unutarnjih plovnih sustava i pomorskog te željezničkog prometa. Međutim, u redefiniranim prometnim koridorima osnovne prometne mreže, TEN-T (Trans-European Networks – Transport)) i vezanim projektima za implementaciju do 2020., Hrvatska nije sudjelovala. Stoga je nužno pravovremeno uklopiti prioritetne nacionalne prometne pravce kao integralne dijelove ili ekstenzije unutar tri europska koridora: baltičko-jadranski, dunavski i mediteranski koridor.
Uz definiranu sveobuhvatnu (do 2050.) i osnovnu (do 2020.) TEN-T mrežu, koja se sastoji od infrastrukture (ceste, željeznice, vodni putovi, luke, zračne luke, sredstva plovidbe, prekrcaj, instalacije, cjevovodi) i usluga koje su potrebne za korištenje infrastrukture, definirana je i mreža zelenih koridora (logistička mreža) u koju se Hrvatska pripremom projekata razvoja logističke i transportne funkcije svojih prirodnih resursa može dugoročno uklopiti na regionalnoj razini.
Osim toga, Hrvatska kao punopravna članice Europske unije ima i zadaću da pridonese koheziji i stabilizaciji u regiji jugoistočne Europe.
Valorizacijom intermodalnoga koridora Srednji Jadran – Podunavlje sagledali bi se višestruki učinci i na razvoj prometa i na policentrični razvoj gospodarskog sektora u Hrvatskoj i BiH u kontekstu funkcionalne regionalne integracije i nove kohezijske politike Europske unije. Koridor od Ploča do Vukovara preko BiH omogućuje skraćenje puta iz Azije do luke Mannheim u Njemačkoj za 2.800 kilometara, odnosno do luke Rotterdam za 1.900 kilometara, te znatno smanjenje operativnih troškova prijevoznicima, kao i ekološki prihvatljiviji način transporta u odnosu na alternativne europske prometne pravce.
Znanstveni skup ima za cilj multidisciplinarnim i holističkim pristupom tematski obradi prethodne postavke, potencijalne učinke i beneficije implementacije projekta B.E.P.O. (Bioenergetski-Ekoindustrijski-Poduzetnički-Oporabni park). Planirani termin održavanja skupa je proljeće 2014. u Palači Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.
Ideja za pokretanje Projekta B.E.P.O. proizašla je slijedom činjenice o postojanju nesporno važne geoekonomske lokacije s iznimnim potencijalima regionalnog razvoja, koja je s obzirom na bogatstvo raspoloživih resursa gospodarski neiskorištena.
Pokretač projekta je KONZORCIJ NERETVA, dok je za razvoj i pripremu projekta zadužen BRODARSKI INSTITUT iz Zagreba.
Ultimativni cilj projekta je uspostava intermodalnoga logističkoga koridora Ploče-Mostar-Sarajevo-Vukovar te osnivanje prekograničnog poslovnog Parka i multimodalnog čvorišta u dolini Neretve, na prostoru već formiranih poslovnih zona općina Pojezerje, Kula Norinska i Ljubuški, neposredno uz novi granični prijelaz Metković, uključujući infrastrukturu luka Ploče i Vukovar te željezničku cargo-infrastrukturu u sklopu koridora 5C.
Predviđena je izgradnja novih te modernizacija i informatizacija postojećih željezničkih, vodnih i cestovnih mreža te zračnog cargo-terminala u svrhu stvaranja važnoga međunarodnog pravca od gospodarskog, društvenog i ekološkog značenja za razvoj regije i funkcionalno umrežavanje s već definiranim makro-regijama Dunava i Baltika te inicijativom uspostave Jadransko-jonske regije.
Projekt Parka B.E.P.O. NERETVA zamišljen je kao organizacija i uspostava ekonomske slobodne zone specifičnih obilježja, u kojima se ne primjenjuju uobičajene carinske i trgovačke barijere (dislocirana luka).
Povezanost Parka s lukama Ploče i Vukovar, neposredan spoj na glavne željezničke i cestovne koridore (jadransko-jonski i koridor 5C) te planirana izgradnja zračnog cargo terminala – omogućuju uspostavljanje najpovoljnijeg sustava multimodalnog transporta koji bi se odvijao preko parka B.E.P.O., kao logističkog i cargo-centra makroregionalnog značenja. Time bi se ostvarile znatne uštede u vremenu, emisijama CO2 i direktnim troškovima transporta robe prema svim svjetskim destinacijama.
Koncept organizacije i upravljanja projektom podrazumijeva korištenje brojnih tehnologijskih, socijalno-pravnih i ekonomskih inovacija, koji će potvrditi kako održivi razvoj i poslovna profitabilnost nipošto nisu međusobno isključivi.
Projekt bi imao i funkciju intermodalnog čvorišta, kako bi mogao biti uspostavljen strateški željeznički pravac kroz BiH budući da bi se nalazio na sjecištu koridora 5C i jadransko-jonskog pravca.


Planirana struktura parka omogućit će da se:
1. u energetici – iskoriste raspoloživi potencijali uz primjenu novih tehnologija, osigura trajna i postojana opskrba energijom i ostvare značajni prihodi;
2. na području ekoindustrijskog sektora – izgrade postrojenja koja će osigurati veću dodanu vrijednost poljoprivrednih i drugih proizvoda koji se proizvode i koji će se proizvoditi na području neretvanske doline, duž cijeloga koridora, ali i šire;
3. na području trgovine – ostvare bolji uvjeti skladištenja, distribucije i prodaje, veći prihodi za proizvođače te privuku nove robe i tržišta;
4. na području transporta i logistike – omogući brz i ekonomičan pristup proizvoda regije i do najudaljenijih svjetskih tržišta.
Upravo su navedena četiri sektora (energetika, ekoindustrija, trgovina, transport i logistika) teme od znanstvenog interesa za razradu u programu ovoga znanstvenog skupa, a radovi sa skupa bit će objavljeni u Zborniku radova znanstvenog skupa Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

Za više informacija: akademik Josip Božićević, predsjednik Znanstvenog vijeća za promet HAZU, bozicevic@hazu.hr, kontakt telefon 01/2305-807 i 099/514-2121 (Nikola Puljiz).

Program skupa pronađite na linku: http://goo.gl/2bmP0g

Komentirati mogu samo registrirani korisnici. Komentari su vlasništvo korisnika. Biologija.com.hr nije odgovorna za njihov sadržaj.

Poveznice

Kalendar događanja

Tražilica

Kolumne

Portal podupire

Prijava

Korisničko ime:

Lozinka:

Zapamti me



Registriraj se!

Izgubili ste lozinku?